Házirend

Örülünk, hogy vendégeink között köszönthetünk! A Házirend egy praktikus útmutató, amelyet azért készítettünk el, hogy a  Kreatív Térben megvalósuló programod a lehető legmagasabb minőségben valósuljon meg. Tisztelettel kérünk, hogy  kövesd az itt leírtakat.

A Kreatív Tér egy társadalmi vállalkozás és közösségi szállás. Célunk a kreatív gondolkodás és a kreatív cselekvés fejlesztése a fiatalok és fiatal felnőttek körében. Támogatjuk őket abban, hogy önállóságuk és a személyes hatékonyságuk növelésével megtalálják helyüket a világban, életük és közösségeik aktív alkotói legyenek. Ifjúsági és civil csoportok, közösségi projektek, képzések, családok, baráti társaságok értékteremtő tevékenységeinek adunk logisztikai és térbeli hátteret, inspiráló környezetet.

Ifjúsági képzési központot működtetünk Hollókőn, amely adottságaiban, szolgáltatásaiban megfelel a rendhagyó módszerekkel dolgozó csoportok igényeinek. A szálláshely értékesítéséből származó bevétel a ház fenntartását, a programok támogatását és helyi ifjúsági munkánkat, közösségfejlesztő és munkahelyteremtő törekvéseinket szolgálják. A ház fenntartását javarészt önkéntes alapon végezzük, évente átlagban több mint 1000 önkéntes órát fektetünk az épület fenntartásába és fejlesztésébe. Helyi hátrányos helyzetű fiataloknak és fi atal felnőtteknek teremtünk munkalehetőséget a Kreatív Tér fenntartása és üzemeltetése során.

Kérjük, hogy a tartózkodásotok során törődéssel kezeljétek a házat és tartozékait, távozásotok után hagyjátok ugyanolyan, vagy jobb állapotban!

A Házirend elválaszthatatlan részét képezi az Általános Szerződési Feltételeknek.

Tovább a Házirend teljes leírásához>>>

A legfontosabb tudnivalók a Kreatív Térrel kapcsolatban

Szálláshely neve: Kreatív Tér
NTAK száma: KO19010656

Recepció

  • 08:00 – tól 16:00-ig – Csemer Zoltán +36209873736
  • 16:00 – tól 08:00-igNagy Béla +36204487616

Érkezés előtt

  • A Vendégregisztrációt a diétákkal együtt kérjük töltsétek ki minimum 2 héttel a kezdés előtt
  • Egyéni igényeiteket, érkezés és első étkezés pontos időpontját írjátok meg emailben
  • Törülközőt és váltócíipőt mindig hozzatok és a csoport többi tagjának is szóljatok

Közben

  • Kérjük, hogy a kapun kilépve balra a hotelhez vezető utat ne használjátok. Kizárólag akkor ha fogyasztani mentek.
  • Kérjük, hogy legyetek tekintettel a hotel vendégeinek nyugalmára, amikor kint vagy bent zenés vagy bármilyen okból hangos programelemet csináltok. Esti órákban fokozottan figyeljetek erre.
  • Ne használjatok blue-tack ragasztót! Helyette a paper-tapet (festékszalagot) ajánljuk
  • Free Wifi (CreativeSpace)
  • Kutyabarát szállás, amennyiben a kutya és a gazdi is szobatiszta
  • Hiba esetén értesítendő: Csemer Zoltán +36209873736
  • Személyzet feliratú helyiségekbe a belépés tilos
  • Csapvíz az egész házban iható
  • WC papírt a wc kagylóba kell dobni

Távozás előtt

  • Vendégregisztráció aláírva és leadva offline
  • Bútorokat (székek, asztalok, ágyak) és eszközöket amiket használtatok visszaraktátok a helyére
  • Ágyneműt a középső szinten lévő nappaliba kérjük levinni (kéztörlő, lepedő, párnahuzat, takaróhuzat)
  • Szobakulcsok a zárakban
  • Ablakok becsukva
  • Elektromos fűtőtestek lekapcsolva

A hatályos törvények és adminisztrációs kötelezettségeink betartása miatt, vendégeinket nyilván kell tartanunk. Ezt egy egyszerű online vendégregisztrációs ív kitöltésével és aláírásával tesszük. A vendégregisztrációs ív alapján tudjuk kiszámolni a végszámla összegét, az idegenforgalmi adót és a KSH által havi rendszerességgel bekért statisztikát is ez alapján készítjük el.

Az online vendégregisztrációs ívet – amelyet e-mailen küldünk ki – mindenesetben töltsd ki. Kérjük, hogy legkésőbb 1 héttel a program kezdete előtt az összes érkező vendéget vezesd fel az ívre és jelezd felénk az info@kreativter.hu e-mail címen, amikor készen vagy. A helyszínen a kinyomtatott példányt mindenkinek alá kell írnia, majd a kitöltött vendégregisztrációs ívet vagy a gondnoknak vagy a szakácsoknak kell odaadni.

Tudjuk, hogy sokszor változhat a végleges létszám akár még a program közben is, ezért elég az aláírt és végleges vendégregisztrációs ívet a program végén leadni. Kérjük, hogy az aláírt és az online ív ugyanazt tartalmazza.

Étkezést is biztosítunk a csoportjaink számára. Napi háromszori vagy akár ötszöri (pl. tízórai, uzsonna) étkezést is tudunk szolgáltatni. Bőséges és egészséges ételeket főzünk, kávét, teát és gyümölcsöt egész nap biztosítunk, a speciális egészségügyi igényekre és allergiákra is odafigyelünk.

A vendégregisztráció kiegészítéseként (a második fülön) kérjük, hogy vendégenként jelöljétek meg, melyik étkezést választjátok az alábbi lehetőségek közül:

  • Húsevő / akik nem válogatnak
  • Húsevő – sertéshúsmentes / akik sertés húst nem, de minden mást szívesen fogyasztanak
  • Húsevő – gluténmentes / azokik gluténérzékenyek és húst fogyasztanak
  • Vegetáriánus / tojást, gombát és tejtermékeket tartalmaz, húsokat és halat nem
  • Vegán – laktózmentes / húst, halat, tejtermékeket, tojást nem tartalmaznak ezek az ételek, ezt ajánljuk a laktózérzékeny vendégeinknek is
  • Vegán – laktóz- és gluténmentes / glutén- és laktózérzékeny vendégeinknek, akik húst sem esznek.
Kérjük, hogy az allergiákat és egyéb étkezéshez kapcsolódó egészségügyi szükségleteket is írjátok le a diéták mellé a vendégregisztrációs ívbe!

A létszám változásából adódó módosítást 2-3 főig bármikor tudjuk korrigálni, ennél nagyobb változást minél előbb jelezzétek felénk.

Étkezés menete

A két étkezőben összesen 45 fő tud helyet foglalni. Az udvaron lévő sátorban pedig még 50 fő. A sátorban télen nem lehet étkezni. Kérjük, hogy más helyiségekben és a szobákban ne étkezzetek.
Amikor megérkeztek a szakácsokkal beszéljétek meg az étkezések időpontjait. Az étkezések a földszinten az étkezőben és/vagy a sátorban zajlanak. A szakácsok az elkészült ételeket a tálaló részre készítik ki a megadott időben, az adott diétákat (vega, vegán, stb.) illetve adott esetben az elvehető mennyiséget (2 szelet, 6 golyó, stb.) kis zöld kártyákkal jelölik. A vendégek önállóan szednek az ételekből, felszolgálást nem vállalunk.

Fenntarthatóságra törekszünk a szállásunkon minden tekintetben, ezért igyekszünk a minimumra csökkenteni a kidobott ételek mennyiségét. Kérjük, hogy támogassatok minket ebben az alábbiak követésével: Az ételek a megadott igényeknek megfelelően, pontosan annyi adagban készülnek el, ahányan a vendégek vannak, ezért kérjük a csoportvezetőket, hogy tájékoztassák a csoportot az étkezés menetéről. Kérjük, hogy a leadott étkezési igényeknek megfelelő ételből vegyenek a vendégek, tehát aki húsevő étkezést kért, az ne vegyen a vegán feliratú ételekből (és fordítva), mert akkor nem fog elég étel jutni mindenkinek. Arra is kérünk benneteket, hogy annyit vegyetek először, amennyit biztosan meg tudtok enni. Inkább többször vegyetek, minthogy ételt dobjunk ki, vagy ne maradjon másnak.

Ha szükségetek van valamire a tea-kávé sarok melletti ablakon bekopogva a szakácsoktól tudjátok elkérni.

Maradék és mosogatás

Az étkezés végeztével a maradék ételeket az étkezőben kihelyezett „Maradék / Leftover” feliratú kukába tegyétek, mindenféle egyéb szemét (joghurtos pohár, tejes doboz, szalvéta, stb.) nélkül. A használt tányérokat és evőeszközöket pedig a kuka felett lévő ablakba a fehér tálakba helyezzétek el. A szakácsok elmosogatják és visszateszik, hogy a következő étkezésen megint legyen elegendő tányér és evőeszköz. A bögrék mosogatása a vendégek feladata, a kis étkezőben lévő mosogatóban tudjátok elmosni és szárítani őket.

Vacsora után kérjük, hogy minél előbb vigyétek vissza a mosogatni való tányérokat és evőeszközöket, hogy a szakácsok időben be tudják fejezni a munkájukat és kipihenhessék magukat.

Önellátás

Önellátásra, azaz a konyha használatára a HACCP szabályozások miatt nincs lehetőség.

A tálalóban és az étkezőben 4 darab kis hűtőt és fagyasztót, 2 darab mikrohullámú sütőt bocsátunk a vendégeink rendelkezésére. A kert végében bográcsozásra van lehetőség, amihez 3 darab bográcsot (3l, 7l és 9 l), állványokat és nyársakat tudunk adni.

Takarítás

Minden esetben kitakarítva és az ágyneműket kikészítve adjuk át a szállást. A közös tereket naponta, a szobákat hetente, ágynemű cserével a Kreatív Tér munkatársai takarítják.

Ezen kívül, a tartózkodás ideje alatt a takarítás a vendégeink feladata. Takarítószereket és eszközöket, szemetes zsákot és wc papírt az étkezőből nyíló mosdókban találtok. Az étkezők rendben- és tisztántartása a vendégeink feladata. Kérjük, hogy minden étkezés után rendezzétek vissza az étkezőt.

Távozáskor nem szükséges kitakarítani a házat, csak annyit kérünk, hogy a takaró- és párnahuzatot, gumis lepedőt, törölközőket (tehát a cipzáros matrachuzatot nem) a nagy terem melletti foteles részre vigyétek le.

TIPP! -> Saját képzéseinknél, táborainknál szobákra bontott takarítási rendet állítunk fel a program elején. Minden nap az adott szobában lakó résztvevők a felelősek az adott napi takarításért. Minden emeleten a falra ki van függesztve egy-egy takarítási útmutató.

Amennyiben a program jellegéből adódóan nem elvárható, hogy a vendégek takarítsanak (például konferencia, céges csapatépítő, stb estén), kérjük előre jelezzétek! Találunk rá megoldást!

Ágynemű
Kérjük, hogy az előkészített ágyneműket húzzátok fel amikor megérkeztek. Amennyiben a szobabeosztás a helyszínen változik, tegyétek át azokból a szobákból az ágyneműket, ahol több van, mint ahányan az adott szobában aludnának. Így mindenkinek jut ágynemű. Környezetvédelmi szempontok miatt nem húzunk fel több ágyat, mint amennyi szükséges.

Törölközőt minden esetben hozzatok magatokkal! 
Papírt, műanyagot, fémet, üveget, elemet és az ételmaradékot gyűjtjük külön. Mindegyikből kizárólag a tiszta (étellel, olajjal, stb nem szennyezett) hulladékot szabad csak a szelektívbe dobni. Ez azt jelenti, hogy a koszos szemetet (pl. joghurtos doboz) ki kell mosni, ellenkező esetben a vegyes szemetesbe kell dobni.
Melyik kukába mit kell dobni?
  • Szürke kukák – vegyes szemét: minden kommunális, szennyezett és kevert (papír és fém egyszerre) hulladék
    Ne ide dobjátok: Tiszta szelektív szemetet
  • Kék kukák – papír szemét: Mindenféle tiszta papír szemét.
    Ne ide dobjátok: Tetra-pakkot, tejes és gyümölcsleves dobozt, papírt ami műanyagot tartalmaz vagy étellel szennyezett szemetet
  • Sárga kukák – műanyag és fém szemét: Tiszta műanyagot és fémet kell ide dobni, illetve a Tetra-pakkot, tejes és gyümölcsleves dobozt. Ha szennyezett, mosd el mielőtt kidobod.
    Ne ide dobd: Hungarocellt, papírral kevert és nem újrahasznosítható műanyagot
  • Üveget kizárólag az épület mögött az erre megjelölt kukában gyűjtünk.
  • Ételmaradék: kizárólag lebomló ételmaradékot lehet ide dobni. Az étkezőben a kis ablak alatt található.
    Ne ide dobd: Szalvéta, joghurtos, tejes, gyümölcsleves dobozt
  • Elemek és akkumulátorok: A középső szinten lévő zöld-sárga kukába kell dobni.

Amikor a benti kukák megtelnek a zsákokat az épület mögötti nagy konténerekbe tudjátok elhelyezni. A szín kódok a konténerek esetében is ugyanazok, illetve angolul és magyarul feliratozva vannak.

Fogyóeszközök

Kérünk benneteket, hogy fogyóeszközeiteket magatoknak szerezzétek be.

Ide értjük többek között: fehér-színes-flipchart papír, tollak, ceruzák, zsírkréták, filctollak, mappák, ragasztók, ollók, nyomtatót és patron, stb. beszerzését.

Tartós eszközök

Amiket biztosítunk számotokra

  • Asztalok, székek, ülőpárnák, sörpadok és sörasztalok
  • Hangosítás a nagyteremben (hangfalak és mixer, eszközt a lejátszáshoz nektek kell hozni pl. laptop, telefon, mp3 lejátszó)
  • Flipchart és whiteboard tábla (max. 2 db)
  • Kültéri pokrócok
  • Ifjúságszakmai többnyelvű mini-könyvtár
  • Társasjátékok

Előzetes egyeztetés után extra költségek nélkül biztosítjuk

  • Média center (projektor és hifi ), vetíteni a nagyterem fehér falára lehet
  • Pinwand tábla
  • Slackline (2db)
  • Mászókötelek, védofelszerelések
  • Labdák
  • Nyomtató
Eszközeinket a csoportok saját felelősségre használhatják. Kár keletkezése esetén a teljes javítás vagy csere összegét a szervezőknek meg kell térítenie a Szolgáltató felé.

Kérjük, amennyiben zöld feliratot láttok, olvassátok el és értelmezzétek, a zöld feliratok jelzik az adott berendezés, helyiség, tárgy funkcióját. A „Személyzet/Staff” feliratú helyiségekbe a belépés tilos. A „Vendég/Private” feliratú hűtőket és eszközöket kérdés nélkül használhatjátok. Használat után tegyétek vissza a helyére.

Ház (bent)

A szállást a helyiségek rendeltetésszerű használatára alkalmasan rendezzük be. Az étkezőt úgy, hogy az adott létszám kényelmesen elférjen, az 55 négyzetméteres nagytermet pedig teljesen üresen. A terek az adott program jellegének megfelelően természetesen átalakíthatók. Előzetes megállapodás esetén az igényeknek megfelelően rendezzük be. A nagyterem padlójának fedésére több lehetőség van: járólapos, szőnyeges és balettpadlós fedések közül választhattok. A szőnyeges és balettpadlós fedésnél váltócipő használata kötelező! A váltócipó hiányából adódó károkat a csoport köteles megtéríteni.
Kérünk benneteket, hogy a falra kizárólag paper-tappel (festőszalaggal) ragasszatok fel bármit. Blue-tacket (ragadós gyurmát) semmiképpen se használjatok, mert nyomot hagy.

Ha átrendezitek a házat, azaz asztalokat, székeket, bútorokat mozgattok helyiségen belül vagy a szobák között, kérjük, hogy távozás előtt állítsátok vissza az eredeti állapotot!

Udvar (kint)

Az udvart szabadon használhatjátok a program teljes időszaka alatt. Az udvaron használt eszközöket, tárgyakat kérjük tegyétek vissza a helyére, ahol az esetleges eső és más időjárási viszonyok nem tesznek bennük kárt. Kérjük, hogy ne szemeteljetek az udvaron, ne dobjátok el a cigaretta csikkeket, illetve amennyiben kutyát is hoztatok a szállásra, a végtermékét szedjétek össze és a kinti konténerbe dobjátok ki.

Dohányzás

Dohányzás kizárólag az udvaron a ház baloldali lépcsőlejáratánál található kijelölt területen megengedett. Itt találjátok a hamutálat is illetve egy nagyobb kukát, ahova a megtelt hamutálat üríthetitek. A házban a dohányzás szigorúan tilos. Amennyiben a kijelölt területtől eltérő helyen dohányoztok és emiatt büntetést szab ki az illetékes hatóság, a büntetést a csoportnak kell megtérítenie.

Tűz esetén

Tűz esetén – amennyiben nincs életveszély – használjátok a kihelyezett és évente felülvizsgált tűzoltó készülékeket és tereljétek ki a csoport többi részét az udvarra a főkapuhoz. Azonnal értesítsétek a gondnokunkat.

A program utolsó napján mielőtt elhagyjátok a szállást kérünk benneteket, hogy az alábbiakra figyeljetek:

  • Úgy kérjük vissza a házat, ahogy átadtuk (vagy jobb állapotban), tegyetek mindent vissza a helyére: áthelyezett asztalokat, székeket, ágyakat, eszközöket, köveket az udvarrol, stb. tegyétek vissza a helyére.
  • Csukjátok be az összes ablakot
  • Kapcsoljátok ki az elektromos fűtőtesteket
  • Aláírt vendégregisztrációs ívet adjátok át a gondnoknak vagy a szakácsoknak
  • Észrevett meghibásodásokról szóljatok a gondnoknak
  • Károkozás esetén írjatok e-mailt az info@kreativter.hu-ra a történtekről
  • Kérjétek meg a csoport tagjait, hogy ágyneműiket a nagyterem melletti nappali helyiségbe hozzák le (párna- és takaróhuzat, gumis lepedő, kéztörlő)
  • Kérjük, hogy csomagjaitokat és értékeiteket ne hagyjátok a házban, ha mégis megtörtént, írjatok e-mailt, amennyiben megtaláljuk, visszajuttatjuk hozzátok
  • A szobakulcsokat, illetve más, a szálláshoz tartozó berendezést, értéktárgyakat ne vigyetek haza magatokkal, ha véletlenül mégis megtörtént írjatok e-mailt és megszervezzük a visszajuttatásukat